zondag 5 juni 2011

Queen of the world...

... zo voelde ik me vandaag toen ik aan het einde van de 7km lange Top of Vernal Falls-John Muir Trail weer door- en doornat in de shuttlebus plaatsnam ! Niet gevallen, boven geraakt met een elevation van meer dan 1000 ft. hoogteverschil én minstens even belangrijk, weer zonder kleerscheuren beneden geraakt, hetgeen gezien de weersomstandigheden die ruwweg als stormy kunnen omschreven worden, niet evident was ! Aan het begin van de trail zat me verdorie toch een crimineel stuk klimwerk, het werd dan iets beter, om daarna, de laatste halve mile met trappen van minstens 40cm. hoogteverschil en liefst nog zo onregelmatig mogelijk straight to the top te gaan ! Ik heb me toch een potje lopen vloeken en tieren... om buiten adem mijn Dirkie proberen te volgen. Hij verdient dan ook naast mezelf een medaille voor moed en zelfopoffering om mij steeds verder naar boven te laten lopen, met mijn woede en frustatie op zijn nek... alsmede de rugzak met het water en de chocolade ! Ondanks dat ik zo aan mezelf twijfelde tijdens deze wandeling (Wou ik dit écht wel nog verder? Zou ik ooit gezond en wel boven raken ?) was terug diezelfde trappen afdalen al geen optie meer in mijn hoofd én dus moest en zou ik verder klimmen... Zing, vecht, huil, vecht, lach, vecht, en bewonder... zo zei Ramses Shaffy het toch niet ? Het was een écht gevecht met mezelf én het moet gezegd, ik zit hier apetrots voor het knapperend haardvuur mezelf nu op te warmen in de B&B ! Onze jassen wogen elk wel X kilo water meer toen we eindelijk aan het eindpunt waren !

Begin juni zit het weer hier nog steeds niet mee... Gisteren wel een paar leuke walks al gedaan hier in Yosemite onder een pover, maar redelijk zonnetje, geen wildlife te bekennen hier ondanks de beloofde beren, maar we zijn vooral onder de indruk van de masale aanwezigheid van luidruchtige Amerikanen hier dit weekend ! Jeeeez, hoogste tijd om deze wandelende bende te ontvluchten morgen én op zoek te gaan naar meer rust in Kings Canyon & Sequoia National Park. We zijn vandaag aan onze laatste week States begonnen, SNIK!, dus hopelijk duimt iedereen nu voor een flinke laatste zon hier om ons opgedaan kleurtje wat te kunnen houden, indien niet, zullen we alsnog naar Belgenland terugkeren om jullie jaloers te bekijken !
Stevige, doch vermoeide groet ! Fleur & Dirk

6 opmerkingen:

Ton zei

Je bent toch ook werkelijk in sommige opzichten een kopie van je vader! Bij je beschrijving van de klim moest ik erg terugdenken aan hoe ik de klim moest maken naar de Kaap en zijn vuurtoren, onder Kaapstad (een klim die jullie volgens mij toen niet hebben gemaakt, gezien ik er nooit foto's van heb mogen aanschouwen). Anders dan in California was het weer prachtig, maar de klimmer was een stuk ouder. En we hebben natuurlijk beide wel iets mee naar boven te sjouwen ...

Maar goed, jezelf overwonnen is een groot gevoel van triomf, waar je zeker recht op hebt. Maar maak het niet te gek: we willen jullie tzt graag gezond en wel terug op eigen bodem.

Tja, het weekend is daar en dan komen de luidruchtige Amerikanen. Dat kan ik me voorstellen, het is tenslotte hun land. Deden ze daar afgelopen donderdag ook aan Hemelvaartsdag, zoals bij ons met een vrije dag? Tegen het weekeinde is het natuurlijk algeheel beren-alarm: die beestjes weten natuurlijk weer wat voor toeristenmeute op ze afkomt, ze kruipen daarom lekker in hun holen om er op maandag, wanneer de natuur weer van hun is, pas weer uit te komen.

Tip: volgens mij zijn iPads in Amerika een stuk voordeliger dan hier ... Vrijwel dezelfde prijs daar in dollars tegen de prijs in euro's hier, dat is toch zo'n 40% goedkoper! En je blijft onder de limiet die je hier belastingvrij weer mag invoeren.

(Ik heb mezelf bij mijn verjaardag een Samsung Galaxy tablet kado gedaan. Absoluut een aanrader, net als de iPad.)

Geniet nog met volle teugen van Amerika, deze laatste week. Volgens mij wachten Los Angeles en Hollywood nog op jullie: de stars staan al in rijen opgesteld om jullie te verwelkomen. Ga maar een avondje stappen met Johnny Depp, bijvoorbeeld.

Heel veel plezier toegewenst, en een dikke kus voor beiden!
Ton

Anoniem zei

Je moet er wat voor over hebben, zo lezen wij.....
Maar uiteindelijk de moeite waard.

Geniet maar verder, en vanuit het
Belgenland een dikke zoen.

Liefs, Corry en Harry.

Anoniem zei

Superverhalen alweer!
Altijd leuk om te lezen!

We duimen voor de zonnige dagen, maar als het een troost mag zijn, ook hier is het aan het regenen....

Geniet verder en mocht je nog USA-vlagjes tegenkomen als home deco...aarzel niet ze mee te nemen-)

Toedeloe,
Ikke

Anoniem zei

ij bent dan wel the queen of the top of the mountains, ik ben een klein koninginnetje in het weer op stap gaan=

Vandaag, gewapend met een kruk even een kleine twee uur Gent onveilig gemaakt. Ik heb ervan genoten. Zo dadalijk weer back to bed, en morgen weer een beetje de lat proberen te verleggen.

Geniet maar.

Liefs, Mams

Ton zei

Dit is zo ongeveer de laatste gelegenheid om jullie nog in de USA te mailen. Geen bericht zou goed bericht moeten zijn, dus ik hoop van harte dat jullie ook in deze laatste week volop genieten konden, en dat jullie vanmiddag of vanavond vol indrukken, bepakt en bezakt met foto's en uiterst tevreden terug in het vliegtuig naar Zaventem stappen.

Waar Di Rupo zijn stem weer terug heeft, nog steeds geen Nederlands spreekt en een nieuwe regering geen stap dichterbij is gekomen. Waar Dehaene onder vuur is geraakt wegens ook in België voor een staatsbank idioot hoge bonussen. En waar het leven nog altijd rustig en goed lijkt.

Ik wens jullie een goede en comfortabele thuisreis. Bij aankomst (?in Deinze CS) staat naar mijn informatie een klein maar fijn ontvangstcomité gereed, zodat jullie ook weer prettig in de eigen woning zullen geraken, om daar te oh'en en ah'en over de mirakels die zich daar ongetwijfeld weer in positieve zin hebben afgespeeld.

Dikke kus voor beiden en vl,
Ton

Anoniem zei

Ook van ons een goede thuisreis
toegewenst.

Mams en Harry.