woensdag 25 juni 2008

Knock Out bij Brasserie De Knok...

Elke reden is goed voor een (klein) feestje... en gezien we vandaag precies drie jaar geleden elkaar het jawoord gegeven hebben in de kerk van Bachte-Maria-Leerne, dachten we dat dát wel eens een reden kon zijn om een zonnig terrasje te doen, genietend van elkaar en van iets lekkers erbij om te eten...
We hadden onszelf, vanachter het raam bij de Chinees aan de overkant, al meermaals afgevraagd of Brasserie De Knok dan wel een serieus e(e)tablissement was of een doodgewone bruine tea-room, en nu vanavond hun terrasje stond te pronken in de zon besloten we dat het tijd was voor iets nieuws...
In een windluw hoekje gekropen, apérootje besteld en samen uitgebreid de kaart bestudeerd... Gezien Dirkie een echte soeplover is, één verse dagsoep (champignon-room) voor mijnheer, en voor Fleurtje een paar lekkere kaaskroketjes... Daarop wachtend kregen we achtereenvolgens een bordje olijfjes, een schaaltje radijsjes én een wachthapje in de vorm van twee stukjes haringfilet met uitjes aangeboden... Mmm... een goede entree !
De dagsoep, begeleid met een royale hoeveelheid brood, werd door de betere helft van mijn trouwboekje bijzonder gesmaakt... Mijn eigenste kaaskroketjes waren vergezeld van een krakend vers slaatje met kleine kerstomaatjes, maar vooral van heerlijk gefrituurde diepgroene peterselie... Reikhalzend vroegen we ons af of de hoofdgerechtjes ook zo lekker zouden zijn... Ikzelf lijk wel op de Nationale "Test de Tartaar"-tour te zijn -ook vanavond wou ik de proef op de som nemen-, Dirkie ging voor een échte Vlaamse stoverij, allebei met handgesneden verse frietjes... De beide schotels werden 'just in time' (niet te snel na het hoofdgerecht) door de attente serveerster gebracht, smakelijk gepresenteerd én opnieuw heerlijk van smaak... Het was genieten in de avondzon !
Ruim twee uur later, met ons buikje rond hebben we voor in totaal ongeveer 50 EUR royaal genoten... Met een oranje briefje minder, maar met een nieuw adresje daarvoor in ruil !

4 opmerkingen:

Sander & Liesbeth zei

Alweer een berichtje van mij, Liesbeth.
Ik heb net de reisplannen voor september gezien, wat een kilometer vreters zijn jullie! Maar ja, je hebt wel 3 weken ervoor geloof ik. Tofino staat er toch zeker in voor de walvis kijken, neem ik aan? Ik heb dat al twee keer vroeger gedaan maar het blijft iedere keer weer hoog op mijn lijstje staan, prachtig vind ik het. Ik weet nu ook precies wanneer jullie bed gereed moet staan, komt voor elkaar natuurlijk.
Groetjes, geniet van de zomerzon,
Liesbeth.

Anoniem zei

Dame en heer,
proficiat, proficiat en proficiat!!!
1. Voor het schitterend bijhouden van jullie blog (lang geleden dat ik gekeken heb, en ik val van mijne stoel! Je kan zo een culinair of touristisch magazine beginnen!)
2. Voor Dirk, voor het glansvol doorstaan van zijn scheidsrechtersexamen (pas op waar je bij dit woordje de nadruk legt ;-) ). We hadden niet anders verwacht, maar dit in cijfers bevestigd zien versterkt natuurlijk de victorie!
3. Voor jullie driejarige huwelijksverjaardag!! Op naar de 10 (die mochten wij 2 weken geleden vieren...)
Dikke kus,
Margot en Bart

Anoniem zei

Mijn gelukwensen bij het hoogfeest van gisteren waren al telefonisch doorgegeven, maar nu het weer aanleiding is geweest voor een goed meegevallen restaurantbezoek, kan ik het ook nog even schriftelijk (nou ja ...) bevestigen. Ga zo door, en het eeuwig huwelijksleven zal uw deel zijn! En jullie hadden er natuurlijk wel een licht-alcoholische versnapering op mogen nuttigen ... Weest gegroet, gij beiden! Ton

Anoniem zei

Nice planning for your trip to Canada. You can buy the national park pass for British Columbia and you will save some money if you plan to visit many of the parks.
Also If you drive through jasper national park there is only one gas station in the park. I hope you know what this mean. It is always easy to recognize a engineer and a lawyer they plan everything in advance because they're afraid they don't find a hotel or something will change of their daily life. Life live to the fullest there are plenty hotels around you just have to find them.
Have fun on your trip. Be carefu drivingl wildlife crossing.