donderdag 25 februari 2010

Warme vriendschap...

... oftewel hoe mooi de vriendschap kan zijn, en vooral hoeveel energie kan je ervan krijgen op een koude, doornatte winteravond ! Afgelopen dinsdagavond -terwijl mijn ventje zich opnieuw aan de kaartjes durfde te wagen- afgesproken in Ghent City voor een gezellige night out in the town !
Omdat onze lieve Koen écht nooit ofte nimmer op tijd kan komen, had ondergetekende eieren voor haar geld gekozen én Fredje verleid om haar te komen vergezellen voor de apéro... Zo gezegd, zo gedaan en klokslag 18h00 sharp zat ik aan de bar van 't Vosken te wachten op mijn dates ! Iets wat ik nooit ofte nimmer alleen zou doen, daar binnen gaan én wachten in mijn uppie, maar de druipende regen dreef me naar binnen en in no time werd ik vergezeld door een mij onbekende man die duidelijk dacht dat hij toch wel een stuk boeiender moest zijn dan mijn Zone 09... Géén interesse mijnheer, maar toch bedankt voor het gezelschap! Wat zou die lieverd gedacht hebben als hij me daarna zag zitten uit de bol gaan met wel twéé andere mannen,...
Gelukkig voor hem voldeed Koenie volledig aan de verwachtingen én kwam weer grenzeloos te laat, waardoor ik eerst gezellig nog eens heb kunnen bijkletsen met Fred, onder begeleiding van een hartverwarmende appeljenever, om die kou van buiten ASAP te vergeten... We waren dan ook al goed op dreef toen Koenie binnen kwam gevallen !
Nog een apérootje en snel even naar het restaurant bellen dat we met zijn drietjes komen ipv met twee, en dan met stevige tred op wandel naar "De Avonden"... Eén waarschuwing : als je niet van chaos, gemengde serviezen, rare keukenstoelen en een ietswat "losse" bediening houdt, blijf je hier beter weg, want "De Avonden" is een absoluut no nonsense min of meer huiskamer-restaurant, zonder vaste kaart, maar met een suggestiebord vol lekkers en een hele hoop good feeling ! Wij waren ondertussen meer dan op temperatuur, het eten was helemaal niet zo belangrijk, een flesje erbij én het werd een avondje vol herinneringen, goede adviezen, mindfullness, vakantieplannen en vooral positieve energie ! Cinderella was dan ook maar net voor middernacht thuis van het bal, nog net op tijd om haar échte prins op het witte paard met open armen te ontvangen ! Man, dat had ik nodig, zo'n avondje onder vrienden,... Wat kan warme, gemeende en oprechte jarenlange vriendschap je een berg positieve energie geven in deze toch nog steeds donkere dagen ! Het was genieten, van totaal jezelf te kunnen zijn, van de herinneringen die we delen, en samen plannen om binnenkort die herinneringen zeker nog eens over te doen ! Thanks Koen en Fredje voor de superavond ! Let's do it again very soon !

Geen opmerkingen: